söndag 22 november 2009

Seg söndag

Nu vill jag verkligen inte vara förkyld längre.. ons-till fre mellan 36 gr till 40...helt makalöst vad slut man blir. Jag svettas och fryser, ett riktigt slöseri om det inte är svininfluensan,
Jag blir så trött och nervös av tidningarnas hysteri med svininfluensan. Hur mycket farligare är den här influensan egentligen? Jag vill koppla av och ha kul igen :-)
I fredags skulle jag spela i Mora åt Kringdata med Nisse, jag var tvungen att ställa in, så Nisse tog med sej Per Westling, Apopos saxofonist, det gick tydligen jättebra. Sedan igår så skulle vi spela i Trollhättan på ett 40 årskalas, då åkte Nisse själv, han gjorde succé.... de var flera som sa att det här kan du göra själv. Varför släpa på Benny....precis sådant som man vill höra när man är sjuk och känslig :-)
Det är skönt att se att Nisse kommer att klara sej på egen hand, då kan jag kanske äntligen klippa navelsträngen till min sidekick, liten blir stor. Skämt åsido det är dyrt att vara musiker när man blir sjuk. Det går inte dirket att fakturera sjukassan för 2 missade spelningar....
Vi har 3 gig i veckan, jag måste blir frisk så jag kan åka med. risken finns att Nisse annars trivs så bra utan mej och jag blir ruggigt fattig till jul.

Annars så hatar jag tv reklam, så tråkigt med alla avbrott, Det är iallafall lite roligare att vara sjuk nu mot när man var liten och det bara fanns en tv kanal och ingen video....

1 kommentar:

  1. Nja, nu finns det ju faktiskt en reklam som förgyller istället för förstör.

    Grandiosa.

    Hä bint bätter.

    SvaraRadera