torsdag 23 april 2009

Från vår första skiva med Apopocalyps, 1992. en av låtarna Gunga, finns här på video
http://www.youtube.com/watch?v=6D6uPa-BIIc&feature=channel_page
Blev en smärre hit och var den mest spelade låten i P3 detta år....ganska kaxigt faktiskt. jag tjänade ganska stora pengar på den och det satsade jag i bandet och gjorde nya skivor. Ingen succe....jag "sålde bort" flera tusen cd för 5 kr st med Apopocalyps till en begagnad skivsäljare i Ludvika, han betalade aldrig.... Fast tack vare Gunga så fick vi en karriär ändå. Jag spelar den varje spelning och har sjungit den över 2000 ggr. En fin liten trudelutt, skriven på 10 min och den handlar om min första dotter Angelina. Min andra dotter Amanda fick också en låt "Om du är rädd för spöken" fast det blev aldrig någon riktig inspelning utan bara en demo. Det finns en tv snutt med den som jag ska försöka hitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar