måndag 27 april 2009

Nu har ÄNTLIGEN IK Brage hemmapremiär, nytt konstgräs, 2200 pers på läktaren, dessutom vinst med 1-0. Mål av Mathias Viklöf. Vi ligger nu på delad 2:a plats i serien. Så himla kul när något som man jobbar med fungerar på alla håll och kanter. T o m Angelina var på fotboll, hon satt inte med mej utan med våra fans, Serik fans, kommentaren efteråt var, -jag är lite hes jag har sjungit en massa, tror att jag och tjejerna ska gå på nästa match, faktiskt ganska kul fast jag inte är ett dugg intresserad......
Fast det är så det är, det är kul att träffa människor. 2000 pers på en ganska meningslös fotbollsmatch in the middle of nowhere skulle säkert förvåna många. Fast för en stor del av oss som var där så blir det en meningsfull måndag. Sedan är det fantastiskt kul att komma på sej själv med att skrika åt både domare och motståndare....ibland kan jag vara en riktigt elak jävel... :-)
Det är kul att hamna i bilen med sina döttrar, helt plötsligt så berättar de saker. Jag ska bli taxiförare när jag blir stor, de måste verkligen få reda på det mesta.
Eftersom jag ställde in min andra spelning sedan 1982 pga av förkylning, jag kunde inte åka till Bangkok så tänkte jag i min enfald att fru Yvonne skulle vara "kåt, glad och tacksam" för att citera ett av filmvärldens bästa oneliners. Ack vad fel det blir när man försöker göra rätt. Yvonne blev förkyld och grinig, "låt mej vara" är helgens mest vanliga mening....
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar