lördag 23 januari 2010

3 veckor med hårt arbete...

Vad skönt det är att kunna ta en promenad med hundarna utan att frysa ihjäl. Imorse vaknade jag med en önskan att vi skulle ta en lång tur med jyckarna. Det är så himla kul att se våra små doggar studsa av glädje när vi går ut alla 4, dvs jag, Yvonne och Karma och My. 30 min av sniffande snögravande med nosar senare så var vi hemma igen. Nu sitter både jag och Yvonne vid datorerna och kollar på hemsidor, upplägg, texter, konferernsanläggningar, resor till Barcelona, Premier Leugue, kryssningar, charter, företagsofferter. Vi har en prioritet just nu med Resman, en ny hemsida. Resman har under många år njutit/lidit av att ingen teknik har uppdaterats. Därför har vi en ganska (väldigt snällt uttryckt) trött hemsida. Idag ska vi sammanställa lite intryck som vi fått av olika hemsideskonstruktörer, reklambyråer och tekniker. Sedan ska jag och Yvonne komma överrens hur det ska se ut....det är inte lätt. Hon en van resebokare, jag en väldigt ovan....hemma hos oss är det Yvonne som sköter allt med resor, förutom när jag ska ut med Nisse, då sköter han det. Sedan vill Yvonne att allt ska se lite "tjejigt" ut, jag är mera "coola" knappar killen. Hursomhelst så ska det bli bra. Resman kommer att presentera en snygg ny sida inom en överskådlig framtid. En sida som man kan boka på, dvs boka på Internet via oss. Behöver Ni prata med en riktig person om bokning så kan Ni ringa oss under förutsättning att Ni gått via vår sida.....finurligt va? Ni får samma pris i butik eller hemsida, personlig service vid behov. Resman kommer att bli en lokal/Internet resebyrå. Vi ska boka allt som har med resor att göra för privat eller företag. Konferens på månen eller i vackra Dalarna, spelar ingen roll. Så här ser den gamla sidan ut... jag antar att designern bytt jobb :-) www.resman.se

Kom ihåg att Ni ska flyga från Dala Airport, så fantastiskt bekvämt. Gratis parkering, schystta tider på avgångar helt super att ha en flygplats som kan ta oss ut på semester eller för företag som behöver resa långt och fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar