lördag 23 januari 2010

Tandställning

Yngsta dottern Amanda har fått tandställning, 15,5 år och järnskrot i munnen i 2 år.... det är inte kul. Hon har 730-3 dagar kvar... Ont gör det också, skaver i munnen, spänner i käkar, svårt att äta, allt fastnar. Jag hoppas att hon vänjer sej snart annars blir det väl som om hon skulle ha mens i 2 år... Nu förstår jag iallafall att o varför hon kan bli irriterad på sin dryga pappa. Fast jag fick lite pappa credit häromdagen, det har varit tjat om piercad tunga.... snyggt? tycker inte jag. Jag frågade bl a varför, vad är syftet? Är det för pojkvännens skull? Jag fick ingen riktigt bra förklaring mer än ungefär "därför". Så NEJ var mitt och Yvonnes svar. Nu blir det inget tjat på 730-3 dagar iallafall eftersom munnen är full i skrot. När jag kommer och tänka på det så sitter det skrotet också där för alla andras skull.... piercingen kanske hade varit mindre smärtsamt. Min dotter Amanda är extremt duktig på att "tjata". På tjatlistan står en amstaff eller pitbull, passar inte med 2 små prinsessor i pudelformat. En fyrhjuling, tatueringar och piercingar (läppar och näsor går det också att göra hål i, naveln kanske ni tänker...to late, jag har kapitulerat ibland)
Hon visade mej dock sin överman i detta youttube klipp. Fast de påminner mycket om varandra...
http://www.youtube.com/watch?v=ZN5PoW7_kdA&feature=SeriesPlayList&p=D81F5B7E80B4E853

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar