onsdag 7 oktober 2009

Det blir då ingen hockey

Idag har det varit besiktning på vårt hus, igen. Det är nog sista gången jag köper ett nytt hus....Så mycket småstrul som det kan bli, varför gör man inte rätt från början. Det måste vara drygt att driva företag med devisen "gör om , gör rätt"... och dyrt dessutom. Jag har varit så irriterad på att bli lurad, ljugen för och lovad saker, så det kan ingen tro. Vi har dessutom haft otur att fråga fel person om saker som vi ville ha i huset. För svaren blev det går inte. Ett klockrent exempel, vi ville ha centraldamsugare, vi bor i ett 3-våningshus, det räcker att släpa slang tänkte vi. Det går inte sa "byggchefen", nehej tänkte vi godtroget. Grannen som bor i ett identiskt hus fick centraldamsugare, de pratade tydligen med "rätt" person han sa dessutom "vad konstigt att ingen annan vill ha det"....På den vägen har det varit. Jag är en snäll person och jag har sagt så mycket elaka saker så att jag hoppas att jag har tömt mitt ordförråd på den fronten. Nu känns det iallafall bra. Vi är på rätt väg. Det är så sanslöst vackert att sitta och titta ut på älven när landskapet klär sej i höst. Jag är en lyckligt lottad man, den saken är klar.

Amanda har fattat att syrran fått körkort, nu har hon privatchafför. Moppen står parkerad på gården.
Jag har däremot väldigt svårt att få låna min bil just nu. Tanken töms med blixtfart, visste jag inte bättre skulle jag tro att någon snor soppa. Äntligen är Angelina blixtsnabb i tanken.... synd bara att det gäller bensintanken :-)
Nu blir det en promenad och en bastu.
Imorgon ska vi spela musik i Mora åt Dahlbergs (matleverantör) på lördag åt Brynäs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar