onsdag 21 oktober 2009

Leksand- Mora

Ingen kul match, alls. Jag förvånas över hur "impotent" Leksand spelar. Ejendals Arena är dock ett höjdarställe. Igår fick jag hälsa på Ralf Edström, igen (känns coolt att säja). Jag träffade honom för 14 dagar sedan när Brage slog Degerfors, då var han expertkommentator på websändningen. Han såg iallafall ut som om han kände mej... han är väl proffs. Sedan träffade jag Dubbel Nisse, dvs Nisse Nilsson. Ishockeylegenden, den glider in i måååål 1962 i Colorado. Han träffade jag första gången sommaren 1971, jag var 13 år. Vi var på semester på Mallorca. Nisse bodde på vårt hotell. Jag och Nisse hängde en del och vi gick en dag på stranden och där satt en annan riktig superstjärna, George Best, han motsvarar David Beckham eller Cristiano Ronaldo i dagens mått. Superkändis alltså, George var förutom känd brittisk fotbollsspelare en hederlig playboy med ganska svår alkoholproblem har det visat sej. HAn satt iallafall på stranden i en solstol, med parasoll, mörk pagefrisyr, solbränd och ett vitt bländande leende. I handen en stor paraplydrink och 3-4 snygga brudar runt om sej. Det var då jag bestämde mej för att bli proffs, jag har nog bara lyckats bli nästan lika bra som George var i partajandet. Fast inte ens här blev jag lika bra. Jag fick 15 autografer, en till alla i mitt fotbollslag sa jag. Fast jag behöll allihop, senast när vi flyttade så hittade jag dem,snacka om att man spar på sej saker. Jag fick även ett gäng av Nisse Nilsson, de finns också kvar. Detta berättade jag för Nisse igår, han kom ihåg det!!! Det var ett fantastiskt ögonblick, han tittade på och så sa han, då har jag kort på dej. Jag log och så skulle jag säja något mer. Då sa han... nu ska jag gå och se på hockey.
Så dåligt som Leksand spelade igår hoppas jag att jag slipper uppleva. Nisse fick sin hyllningsflagga i Leksand igår, 7000 stod upp och appåderade honom när flaggan åkte upp i taket. Det var han värd. Jag fick träffa honom igen, det är jag värd :-)
George Best dog för några år sedan, riktigt alkoholiserad. Det är som jag alltid sagt till mina barn, "var rädda om Er man har jättekul på vägen till att bli alkis, ha inte kul jämt...."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar