torsdag 22 oktober 2009

sökte på Benny & Nissse på google och fann..

http://josefinjonasson.devote.se/blogs/2350163/fraan-britney-till-benny---nisse-.htm
kopiera och lägg in i webläsaren.

Jag snubblade över en blogg med ett fan till Benny & Nisse, vi har nu officiellt ett fan :-)
Men verkligheten gör ont ibland, jag en morfarsfigur och Nisse i 50 årsåldern....
Ja du Josefin, du fattar vad jag menar när du når min ålder. Min hjärna är fortfarande en ung mans, fastän kroppen patineras och krackelerar. Fast jaghar som målsättning att åldras med värdighet och ge varje ålder sin charm. Jag strävar inte efter att få vara 28 år längre. Jag har ett nytt vackert ordspråk, visserligen stulet men bra "This body is build for comfort, not for speed". Det innebär inte att jag knarkar något som heter comfort, vill jag förtydliga....
Bilden är från Birgers i Uppsala, ett kanonställe, observera Nisses gitarr, det är en lånegitarr, hans gitarr gick sönder 5 min innan vi klev på scenen. Panikartat så kom det en ny i taxi från någons kompis, kompis. Tack för det. Vi ska till Birgers igen i november på Rosa Bandet gala.

2 kommentarer:

  1. Haha, nej men va roligt att du snubblade och även stannade ett tag på min blogg. Jag överdriver helt klart väldigt mycket i min skrift, menar såklart inte att ni är gamla som gatan eller så. Ville bara få mina läsare att förstå hur himla bra ni var :) Vill lyssna på er igen ju!

    SvaraRadera
  2. hej har ett dop på lördag den 24 och har letat som en galning efter noter till gung gung gunga,hittar inte dessa noter köper dessa gärna men var hittar jag dessa,annars får det bli acapella,men kantorn var ingen skojjig figur så noter vore bra hälsn lena patrik zebastian

    SvaraRadera