onsdag 16 september 2009

Bananer i pyjamas H1N1

Fy tusiken vad jag är förkyld.... JAg snörvlar, grymtar och bökar. Svettas i bland som en gris, dvs inte alls. Sedan svaéttas jag som en Benny i bastun, dvs kopiöst. Jag och Nisse ska till London, i helgen så det passar väl bra att lagom bli sjuk.

Liten flashback till sommaren som gick utan att man märkte den särskilt mycket...
Våran Amanda krockade med sin moped, mopeden blev mos. AManda fick "bara" en hjärnskakning, vi hade verkligen tur i vår familj. det hade kunnat sluta riktigt illa. Det är otäckt att möta sitt barn på akuten, när ambulansen kommer in, utrullandes på bår med stödkrage och nerbedövad...JAg hoppas att alla slipper sådant.
Sedan glädjen som fyller kroppen då läkaren berättar att allt ser bra ut, bara en rejäl hjärnskakning. Jag hoppas att alla får uppleva den känslan också om de hamnar på sjukhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar