lördag 12 september 2009

Nu så börjar vi om igen...

Det har hänt mycket under sommaren, jag ska försöka att återberätta det mesta.
Jag börjar med igår, håller på att bli lite senil så jag tar det som ligger närmast så får vi se vad som dyker upp i minnes"lotto" på bloggen.
Igår var det bröllop Anders Sjöö gifte sej med sin Carola, 11/9, vilket datum! Förberett för katastrof? Eller kanske ett sätt att gå vidare i livet. Jag vet att det var det senaste, sedan tror jag att det har något att göra med när de träffades också. De hade ett utomhusbröllop efter Dalälven, tydligen jättevackert. Jag och Nisse var "hemliga" så vi missade själva bröllopet. Festen var sedan på Domnarvsgården, cirka 100 pers. Vi skötte toastmasteriet och delar av underhållningen. God mat och dryck, 13 tal (naturligtvis otursantal). Fina ord om 2 härliga personer, en massa vackra människor. Vi sa det när vi åkte hem jag och Nisse att det var länge sedan vi spelade på ett kalas där det var så väldigt många vackra människor. Det kan ha att göra med att jag börjar bli "äldre". Nästan alla är just nu vackra..Hur som helst det var väldigt vackert. Vi skötte oss bra, fast jag tål inte starköl...jäklar vad det snurrar fort av det.... och länge. Folk dansade till -80 talsdisco, Tarzan boy... när vi åkte. 80-talet hade inte mycket bra musik, alls faktiskt. När jag kom hem så var hela huset tomt, jag hatar verkligen att vara ensam (jag lider verkligen med min fru som alltför ofta får vara det när vi är ute och jobbar). Yvonne var i Sälen med kompisar och hundar (inte ens hundarna var hemma, jag är mörkrädd dessutom...) Angelina hos en kompis och Amanda hos sin kille. Helt värdelöst faktiskt. Nu har jag precis vaknat och ska ruska om huvudet, första treon är på plats. Frukost, åka och packa ihop våra musikprylar om Bengan på Domnarvsgården har lust att släppa in mej. Sedan ska jag repa Apopocalyps i min ensamhet, vi repar hela bandet imorgon efter Brage-Umeå, sedan giggar åt Expressen i Stockholm på måndag. Efter mitt rep i eftermiddag ska jag gå och titta på Dalkurd när de blir seriesegrare i div 2 norra, fast halva serien är kvar. Apropå Dalkurd så har jag läst en del i debatten om "ekonomisk doping" av VSK´s ordförande Anders Carlsson. Det bygger på en massa fördomar och avundsjuka. Det är alltid tråkigt om någon medvetet sätter system i att göra fel. Fast vilket företag, privatperson eller förening kan säja att de alltid gör rätt? Antingen gör man rätt eller fel, det kan inte finnas någon "gråskala" i den benämningen. Jag är av den övertygelsen att alla är sej själv närmast och kan man tjäna något på att göra smarta ekonomiska konstruktioner så gör man det. Jag tror inte det finns någon/ något företag som gör allt rätt. Vem kan kasta första stenen?
Grundmoralen ligger i rätt eller fel. Jag har en förebild i att göra rätt eller fel, den personen har en fantastisk moral på alla plan och om hon skulle läsa det här så vet hon vilken hon är. Hennes mål i livet är att göra rätt och bra saker. Fast inte ens hon är 100%. Så Dalkurd, VSK, Brage osv där ligger Ni långt efter fast jag tror att Ni gör så gott Ni kan, jag är antagligen godtrogen, fast det är ganska skönt att vara en naiv person...
Nu är det frukostdax, ägg och kaffe. Min förhatliga våg är över 90,4 kg. Jag kämpar mot ett enormt sockersug och har börjat käka krompiller, skitäckliga, de smakar inte alls sött....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar