onsdag 23 september 2009

Brage och Golf?

Just nu jobbar jag för fullt med min och Nisses golftävling som vi gör åt Brage.
120 golfande företagare. Fest på kvällen. Då är vi totalt 150 pers. Ganska mycket småpyssel att hålla isär. Det roliga är att tävlingen gett IK Brage cirka 800 000 kr på de 4 år som vi kört. DalaDemokraten ställer upp med superfina lottpriser på 150 000 i annonser, otroligt generöst. Utan dem ingen tävling. Ju mer jag jobbar med företagssponsring så inser jag hur viktigt det är att företagen ger pengar till olika föreningar. Det finns en massa stora företag i Borlänge som inte stödjer det lokala med något. Det är som att skjuta sig i foten i förlängningen, till slut finns det inget föreningsliv och då flyttar folk. Det är tur att Borlänge ändå har ett hyfsat idrottsliv, det betyder att företagen skänker stora summor till idrotten. Elitsatsningarna kostar fruktansvärda pengar, det märker jag av, Leksand dammsuger marknaden. De är duktiga på marknadsföring, de har en fin underhållningsprodukt där människor träffas. JAg är inte bitter ( det är TOny däremot), eller missunsam, bara avundsjuk. Jag vill ha samma sak i Borlänge....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar