tisdag 29 september 2009

Ungar....

Snart ska Angelina köra upp, dvs jag har en unge som ska få ta körkort....man börjar tydligen bli i vuxen ålder.
Hon frågade en körkortsfråga, Vad är minst halkigt av nylagd asfalt, kullersten och packad grusväg? Någon som vet?
Nylagd asfalt förstås, sa jag. Nej det tror jag inte sa Ange. Nehej sa jag, du får tro vad du vill jag har iallafall haft körkort i 33år (jag hatar när man som 18åring har besserwisser attityd, det har de fått av sin mamma)
Det visade sej att hon hade rätt, det var packad grusväg....så nu vet Ni också. Ska man få sladd så ska det vara på packad grusväg och inte på nylagd asfalt.
En fråga till vägverket, varför lägger Ni nylagd asfalt och inte packad grusväg....?

1 kommentar:

  1. Vägverkets svar:
    Vi propagerar ju för "don´t drink and drive" vilket innebör att vi inte kan välja en berusad(packad)grusväg före en belagd väg:)

    SvaraRadera