lördag 23 maj 2009

åhh så jobbigt---

Golfträning idag i Leksand med Per Jönsson, en oerhört sympatisk golfpro- Jag frun och fruns bästa kompis Anna.
Per är klockren, det spelar ingen roll om jag slår bra eller dåligt han uppmuntrar och brer på med sin skånskdalmål. Lite koll har jag dock ibland, med jämna mellanrum, kul spel fast så j-la svårt. Per hade en underbar kommentar där han går och lullar runt i sin härliga Edvard Persson kropp (Edvard var en lite smårund skånsk skådis, Ja har bott vid en landsväg... sjöng han bl a ) Per sa iallafal, golf ska inte vara drygt se på mej, det fungerar även med min kropp...
Sedan var det fotboll, Dalkurd ångar på slog Sandviken med minst 4-1, SHagge gjorde en bicycleta (det hette det när jag spelade, nu kallas det cykelspark) i krysset, ett av de snyggaste mål jag sett på Vallen någonsin.
Nu har jag repat Apopo i 3 timmar i min lilla studio/ bastu. Hög volym och riktigt roligt, det blev varmt i bastun fast aggregatet var avslaget. Lite öm i fingertoppar av gitarr och händerna av golfen. Tror att jag lirar akustisk gitarr i comebacken... vi får se-
Det svänger så mycket på vissa låtar så att jag blir impad av mej själv :-)
Dagens motto, ju mindre man tar i desto bättre går det. Gäller golf och sång. Antagligen gäller det hela livet. Kanske en ny livsfilosofi...jag ska inte ta i...det känns ganska skönt.
Nu är det sängdax, golf och rep imorgon också. upp kl 07 för att åka till Leksand kl 08.
Första lediga lördagen som ingen granne ställer till med fest i Årby Strand & Marina...inte så mycket marina denna helg mer en torrdocka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar