söndag 17 maj 2009

Tung dag...

Brage fick stryk, fastän jag hade min segertröja på nästan hela lördagen, dvs jag har haft en och samma tröja de 4 senaste matcherna, de vann 3 och torskade alltså den senaste. Jag trodde att hela sportuniversum kollade på vilken tröja Benny i Borlänge har. Mitt val skulle se till att Brage gick igenom serien.... Vad besviken jag blir när det inte är så... Varför kretsar inte allt runt mej på riktigt, varför. Jag blir oerhört frustrerad. Tänk vad lätt det skulle vara isåfall. Idag tar jag på mej "det går åt helvete för...t ex Djurgården-tröjan(här kan du kära läsare välja vilket lag du vill, jag lägger ingen värdering i det)" Eller tvärtom idag har jag på mej "idag skrapar Mr X 25 miljoner på triss-tröjan" Då kanske man skulle få en bil i belöning.
Igår hade vi fest på Årbystrand & Marina, alla grannar gick husesyn och kollade in varandras tycken och smak. 13 hus som till det yttre är lika, fast inne väldigt olika. Häftigt att vi är så lika fast ändå så olika. Det påminner mej än en gång att vi människor är likadana, lika till det yttre fast väldigt olika inombords. Allt handlar väldigt mycket om arv och miljö. Någon har en gammal soffa, någon en ny. Det här kan man dra väldigt djupt. Fast det struntar jag i. Jag antar att alla husen är som med barn, man tycker bäst om sitt eget. Det är i vilket fall kul att stolpa runt på led och dricka öl i 10 hus. Jag har svårt att riktigt komma ihåg hur det sista såg ut när jag vaknade imorse. Fast det var tur att man hittade hem till sitt eget till slut. Det hade varit jobbigt och vakna hos grannen på vår 23 åriga bröllopsdag. Ett tips till alla som går i giftastankar, välj ett datum som du kommer ihåg. Vi tog den 17 maj, tänk att en hel nation firar tillsammans med oss :-)
Nu är det sängdags, jag ska drömma om grannar och stora båtar.
Nedan vår nya fina brygga och 2 m Per Senan Johansson på promenad. Sedan "min båt" observera den lilla lastbilen bredvid. Man måste få drömma lite...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar