söndag 10 maj 2009

Frugans 45 årskalas...






















Det var längesedan, ett hederligt surpriseparty. Jag och tjejerna fixade Yvonnes kalas. Cirka 40 pers kom... Yvonne var ut och spelade golf m vår "mullvad" Anna Strömberg. Anna vill alltid spela 18 hål, fast inte denna idag, Yvonne var både irriterad och förvånad. Spelar man någorlunda bra har man 18 p efter 9-hål, Yvonne hade 21 och vill fortsätta spela...ANna fick med sej en lite småsur Yvonne hem. Kl var 16.30 när de kom hem. Hemma väntade 40 kompisar. Yvonne hatar överraskningar, är jag snäll så kan man säja att hon har ett visst kontrollbehov....Hon vill inte vara i centrum, hon vill inte fira sina egna födelsedagar, hon vill inte ha presenter. När hon klev innanför dörren var jag skitnervös över reaktionen. Hennes första blick kunde döda mej och kommentaren till mej var -jag blir faktiskt skitförbannad.....sedan kom det förlösande leendet.
VI hade Kök Nyström, Jocke som levererade en perfekt buffe samt grillade. Det var en jäkla tur att det var bra väder, så att folk kunde sitta ute. Efter ett tag spelade jag och Nisse, jag sjöng "jag är din man" till Yvonne, det var så fränt första gången jag fick ståpäls när jag sjöng själv. Sedan dracks det GT, fulöl och blandat vin till kl 01. Det är så vansinnigt klokt att börja en fest tidigt, då kan ungar vara med, föräldrar och sedan är man i någorlunda form dagen efter.....

Hur Yvonne mår?Nja kl är 15.07 just nu på söndagen, hon är inte uppe..... Min fru dricker aldrig så att hon blir berusad, orsaken är just den att hon blir liggande. Det är inte värt det säjer hon.... Fast igår var det tydligen det :-)

Vad skönt att det är över och att jag får bo kvar, jag lovar det blir inga fler överraskningar av den här typen.....du kan koppla av Yvonne :-)
Nu blir det fotboll, jag hoppas förstås att Brage forstätter att ta poäng. Det blir liksom mycket lättare att gå till jobbet då.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar