söndag 24 maj 2009

kl 03 imorse ringde telefonen...

ANgelina ringde och väckte oss kl 03, någon hade tänt på en bokhylla i korridoren i hyreshuset där hon bor, hennes sambo My vaknade av röklukten och ringde brandkåren. Hela huset fick evakueras, på 5 min var brandkåren där. Efter någon timme fick de gå in igen, det var tur att det mesta skedde i korridoren och inte i en lägenhet...
Angelina var på krogen, tur att hon inte låg och sov tänkte jag... undrar hur jag vill ha det egentligen. Jag tycker det är "lite" jobbigt med hennes nya krogvana, försöker intala henne att man har jäkligt roligt på vägen till att bli alkoholist... Hon är lite trött och sliten, skulle behöva vara inne någon vecka och laga sej lite. Sedan kan hon köra på igen. Kroppen återhämtar sej väldigt fort när den får lite vila. Ibland ska man ha lite tråkigt för att uppskatta och orka ha roligt, annars kan man lätt bli blasé (dvs uttråkad) Är man uttråkad så blir man tråkig.
Efter Angelinas samtal att det brinner kl 03 på natten så var det förstås lögn i helvete att somna. Vi visste ju inte omfattningen till en början. Var ska hon bo, hur mycket är skadat, har vi råd med det här, Yvonne har du skaffat någon försäkring, f-n ska vi göra nu, måste hon flytta hem, har hon tillräckligt med kläder, vart ska de ta vägen inatt, ja jäklar vad man hinner tänka mycket. Ska jag åka ner och hämta henne osv... Sedan gick jag upp och letade i kvittopärmen och hittade till slut ett kvitto på hemförsäkring, fy fasen vad jag är bra på att sköta pappersjobb. Okej då lider hon ingen större ekonomisk skada iallafall. Nu hade det gått cirka en timme, då ringde telefonen och de hade fått komma in i lägenheten för natten. Det luktade lite rök men det var ingen fara med rökskadade saker, vilken tur, vilken idiot som tände på, Cirka 100 personer sattes i direkt livsfara. Det gick förvånansvärt lätt att somna till slut...
kl ringde sedan 0630, dax för golfkurs i Leksand.När jag kom hem kl 13 så var jag väldigt mör i kroppen efter att ha slagit flera hundra slag. Per Jönsson kom med tips på tips på tips hur man ska göra, det är fantastiskt skön känsla när man träffar rent. Yvonne sa att det är som sex, jag tackade att jag blev jämförd med en golfboll.... Golf är kul det kan man spela i 18 hål i 4-5 timmar det kan man inte med sex, det räcker gott och väl med ett hål och en kvart ( nu kommer Yvonne att tycka att jag tar i med en kvart men ifall någon annan läser detta så kan det väl ändå få stå så här).
Efter golfen så hälsade vi på mor och far, de börjar bli gamla, det känns tungt när man innerst inne vet att man inte får ha dem kvar för evigt.
Sedan var det hem och ligga i solen och lyssna på aPopocalyps, jag repar sa jag till Yvonne när hon tyckte att jag skulle göra något "husligt". Det är skönt att vara musiker :-) Lite senare tog jag min driver, den stora golfklubban och gick ner på bryggan med några bollar. Jag skulle testa om det gick att slå över älven, det gick :-), cirka 200 m bred är den, kul när man inte såg något plums i vattnet. Nu blir det sängen. Brage vinner imorgon mot Carlstad, då leder vi serien igen, det finns inget annat.

1 kommentar:

  1. Benny, kan du inte lägga upp nya låten på Bloggen så jag som inte får/kan gå in på Facebook får möjlighet att höra den/sprida den. Om du har tekniska problem kan du ju alltid fråga Anna om hjälp, hon är värsta hajen på blogtekniska prylar. http://opsyrran.wordpress.com/
    Kram S

    SvaraRadera