torsdag 7 maj 2009

Tog jag hand om den här lilla killen... Benny 6 år



-Du kan bli vad du vill, sa de i skolan åt lilla Benny....
Tänk om skolan verkligen lärde ut hur man blir det, det finns antagligen inte ännu i läroplanen.
Skolan har missat det viktigaste "Läran att vilja lära sig", jag fick däremot lära mej en massa saker, geografi t ex Öst/ Väst tyskland, Jugoslavien, Tjeckoslovakien. Dessa länder finns inte längre, däremot skulle jag ha lärt mej en vilja att ta reda på var Bosnien, Slovenien, Serbien, Tjeckien ligger...
6nov 1632 blev Gustav II Adolf skjuten i Lutzen, vad heter däremot mina grannar?
Det har jag dålig koll på... Vilket har jag mest nytta av?
idag är det den 8 maj, då har Åke namnsdag, jag och pappa kurt och alla andra ÅKAR vet om det, alla andra bryr sej antagligen inte. Vad är syftet med en namnsdag????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar