fredag 8 maj 2009

Jag har en grym potential...

-Den som söker den finner.
-Du ser det du vill se.
-Om man inte vet vart man ska är risken stor att man hamnar någonannanstans.
-Det är inte målet som är syftet, det är resan .
-Gör du alltid samma sak kan du inte förvänta dej någon förändring.

Jag "samlar" på kloka ord. Ibland försöker jag t o m leva efter dem.
Inom fotboll finns " du måste agera, inte reagera". Dvs jag ska springa och visa vart jag vill ha bollen , inte springa dit bollen är. Tänk om man levde så....

Jag fick en ny "mening" igår, Designa ditt liv eller lev på autopilot jämför den med "jag vakna imorse och sedan var den dagen förstörd". Hmm undrar vad jag ska välja...
Det går att förändra sitt liv det är jag övertygad om, det tar bara olika lång tid.
Alla kan inte inte som Anders"Kula" Karlsson skrapa en trisslott och vinna 12 miljoner under 20 år. "Tur är inget man har, tur förtjänar man", är ännu en klok mening. Jag är inte missunsam mot Anders 12 millar, jag är avundsjuk, jag vill också vinna mej förmögen. En sak är klar klar att man väljer hur man vill leva, Anders hade 36 lotter att välja på i tv, han valde rätt. Alla kan inte vinna på lotteri. MEN jag måste ju för tusan åtminstone köpa lotter, inte sjutton kommer någon hem till mej och serverar den på silverfat.
Alla, iallafall nästan, kan förändra sina liv. Vi måste agera, inte bara hoppas...

Jag tror att nästan alla av oss har haft "tur" någongång, tänk efter. Vad gjorde vi för att förtjäna den.

Jag har haft tur den senaste tiden, jag har träffat en "liten pöjk", en klok (han är klok på riktigt).
Han sa till mej igår, ska jag behöva skälla ut dej och berätta att du har en grym potential eller tror du att du kan upptäcka den själv (inte ordagrant, men syftet var så). Det är kul med folk som tänker och får oss att tänka.
Johannes Hansen heter han, klok på riktigt. En 23 åring som berättar för mej att jag kan bli allt jag vill. Designa ditt liv eller lev på autopilot. Gör något annorlunda gå inte på rutin.
Vad har jag gjort för att förtjäna mitt möte med Johannes? Det vet jag inte men jag är glad över min tur.
Just nu kokar min hjärna av vilja att förändra saker i mitt liv.

p.s sitter just nu på mitt hemmakontor, mitt mot mej sitter frugan, 45 åringen och jobbar. Hon är en av de saker i mitt liv som jag har haft tur att jag träffade....

d.s Vinner Brage på söndag så har det inget med tur att göra, vi är bra iår, så enkelt är det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar