onsdag 17 juni 2009

En fin dag för minnen och båtar.

Midsommarölen är införskaffad, alla är nöjda. Yvonne får sina svarta carlsberg och jag mina Hof, jag är en hederlig pilsnerfarbror. Jag börjar bli ruggigt avundsjuk på mina grannar som skaffar den ena båten finare än den andra, jag ska snart ta lite bilder och visa upp ÅSM, dvs Årby Strand & Marinas brygga. Observera avundsjuk inte missunnsam, jag vill också ha båt, tror jag. I allafall när det är så här fint väder som idag. Apropå fint väder så är det rena rama midsommardagsvädret som redan är här :-)
Helgen blir bra, imorgon ska vi repa med Apopocalyps en sista gång, jag har ingen koll, det känns som om nerverna ligger utanpå kroppen. Jag kom att tänka på vår första karnevalsspelning i Folkets Hus i Kvarnsveden för ...27 år sedan. ALLA var utklädda i bastkjolar och färgglada skjortor. Då ska man veta om att det inte fanns Hawaiiskjortor i Sverige, så länge sedan är det. 400 personer på en slags svartkrog (tror inte ens att begreppet svartkrog fanns)Vi sålde gladeligen öl själva och spelade våra 10 låtar om och om igen. Folk hånglade till höger och vänster, ett riktigt härligt kalas. Vi tjänade smått otroliga 20 000 kr, för dessa slantar köpte vi Apopocalyps första ljudanläggning.... and the rest is history.
p.s Vi har betalt in skatten mångdubbelt efter att vi blev proffesionella, jag har inte dåligt samvete, jag tror att vi ska se på det här som ett slags starta eget bidrag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar