lördag 13 juni 2009

Grymt stolt över min dotter Amanda

Hon har iår gått från att vara totalt skoltrött med en massa IG till G och VG i de flesta ämnena. Mycket beror på en fantastisk lärare, Mattias som verkligen fått Amanda att vilja/ kunna förstå. Amanda kom hem i höstas och hade inför andra i klassen blivit totalt sågad av en mattelärare. Rektorn, vi och läraren hade en träff. Jag kan förstå Amanda att hon inte tyckte om läraren. Jag skulle kunna såga honom som pedagog och människa inför Er som läser min blogg, fast jag låter bli :-)
Amanda fick en annan "magister". MAttias som har kämpat och tragglat med Amanda som har kämpat ännu mer och tragglat ännu mer med något som hon tycker är ganska svårt, jobbigt och tråkigt. Hon har gjort ett fantastiskt år. Hur många av oss "vuxna" orkar hålla på med sådant som vi verkligen tycker illa om, hur många av oss förbättrar oss i det vi inte förstår.
Tack Rektor TYKO, Magister Mattias och framförallt Amanda. Ni har gjort ett fantastiskt bra jobb. Till den läraren som hängde ut Amanda inför klassen vill jag också säja tack, utan din insats hade Amanda aldrig fått träffa Mattias.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar