tisdag 30 juni 2009

jobb, jobb, jobb, hemresa och nattligt foto hemma

 
 
 
 

Gazeing Performance kalas blev en riktigt trevlig och minnesvärd kväll.
Att få i uppdrag att sjunga snapsvisor(de fick sill, kräftor och bäska droppar...) och smågrodorna( the littlefrogs) var en kul utmaning för oss, dessutom för luttrade företagare, dessutom på engelska….
Det var en skön grupp med rätt tuff Brittiskhumor som genomsyrade kommentarer under kvällen.
Vi hade jättekul, det var en ”surreal and bizarr experience” även för oss. Vi fick enl Gazeings vd höra att fick Holländarna att verka normala….
Vice vd på Xerox(world wide) kom upp till oss och vill sjunga. Karln började med Elton John, dessutom sjöng han riktigt bra. Jag har aldrig lyssnat på Elton, Nisse har ingen skiva med Elton, det slutade med att jag hör mej säja- Sorry I´m only listening to "straight music"...varpå alla i publiken gapskrattade. Vi körde Come On Eileen istället, vvd fick låna mina läsglasögon och jag tog fram texten till låten. Alla blev nöjda

Gazeing Performance arbetar med verktyg som får människor att prestera under press. Att arbeta med att förbättra redan duktiga är spännande, det skulle vara kul att utveckla Brage, mej själv. De kanske skulle behöva en ”norrlandskonslut”? Kanske att jag skulle passa? Om inte så vill jag i alla fall tacka för att vi fick chansen att ”prestera under press”, smågrodorna på engelska....nja inte my cup of tea :-)
Posted by Picasa

1 kommentar: